O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining
Qarori
Malakalarni baholash tizimini tubdan takomillashtirish va mehnat
bozorini malakali kadrlar bilan ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida
Mamlakatimizda
inson kapitalini to‘laqonli rivojlantirish, oliy va professional ta’limning
sifatini oshirish, mehnat bozorining rivojlanishi tendensiyalarini inobatga
olgan holda, aholining keng qatlamlarini talab yuqori bo‘lgan kasblarga
o‘qitish hamda malakali kadrlarni tayyorlashning sifat jihatidan yangi tizimini
joriy etish uchun shart-sharoitlarni yaratish maqsadida, shuningdek, 2017 —
2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor
yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar
strategiyasiga muvofiq:
1.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va
kambag‘allikni qisqartirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, “O‘zstandart”
agentligi, yirik korxonalar va uyushmalarning quyidagilarni nazarda tutuvchi
Xizmatchilarning asosiy lavozimlari va ishchilar kasblari klassifikatorini
(keyingi o‘rinlarda — Klassifikator) takomillashtirish to‘g‘risidagi taklifiga
rozilik berilsin:
ta’limning
eng past darajasiga qo‘yiladigan talablarni bekor qilgan holda har bir lavozim
va kasb bo‘yicha malaka doirasiga muvofiq malaka darajasiga talablar
kiritilishi;
lavozim
va kasblarni Mashg‘ulotlarning Xalqaro Standart Klassifikatori (MXSK — 2008)
bilan muvofiqlashtirish;
ishchi
kasblar uchun tarif razryadlarining oralig‘ini belgilash.
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) manfaatdor vazirlik va
idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda yangi tahrirdagi Klassifikatorni
ishlab chiqsin va “O‘zstandart” agentligida O‘zbekiston davlat standarti
shaklida ro‘yxatdan o‘tkazsin.
2.
Mehnat bozorida talab yuqori bo‘lgan kasblar bo‘yicha tegishli malaka
darajasiga erishish yo‘llarining moslashuvchanligi va xilma-xilligini
ta’minlovchi Malaka darajalariga erishish sxemasi 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
3.
Belgilansinki:
Klassifikatorda
belgilangan har bir lavozim va kasb bo‘yicha ta’lim va malaka darajasiga
qo‘yiladigan talablar Malaka darajalariga erishish sxemasiga muvofiq tegishli
lavozim (kasb)ning malaka darajasidan kelib chiqqan holda ish beruvchilar
tomonidan mustaqil belgilanadi;
har
bir xodimning malaka darajasini aniqlashda nafaqat uning ma’lumoti, balki
kasbiy tajribasi, bilimlari hamda shaxsiy va ishbilarmonlik fazilatlari ham
hisobga olinadi;
xodimlarning
ish haqini belgilashda ularning malaka darajasi hisobga olinadi.
4.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasiga hisobdor bo‘lgan
Kasbiy malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha kengash (keyingi o‘rinlarda
— Kengash) hamda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va
Toshkent shahar hokimliklari huzurida Kasbiy malaka va bilimlarni
rivojlantirish bo‘yicha hududiy kengashlar (keyingi o‘rinlarda — hududiy
kengashlar) tashkil etilsin va ularga quyidagi vazifalar yuklatilsin:
mehnat
bozorini, shu jumladan uning kasbiy-malakaviy tuzilmasini monitoring qilish,
baholash va strategik rejalashtirish tizimini takomillashtirish, iqtisodiyotni
raqamlashtirish va yangi progressiv texnologiyalarni rivojlantirishni inobatga
olgan holda, malakali kadrlarga bo‘lgan joriy va istiqbolli ehtiyojni
qondirish;
kasbiy
standartlar, tarmoq malakalar doiralari va malaka talablarining ishlab
chiqilishi hamda yangilab borilishini tashkil etish;
malaka
va bilimlarni baholash milliy tizimining xalqaro miqyosda tan olinishini
ta’minlash;
kasbiy
malaka va bilimlarning moslashuvchan, izchil va uzluksiz rivojlanishini
ta’minlash;
malaka
va bilimlarni, nafaqat shaxs tomonidan olingan ta’lim, balki uning kasbiy
tajribasi, ko‘nikmalari hamda shaxsiy va ishbilarmonlik xususiyatlarini
inobatga olgan holda tan olish, validatsiya va akkreditatsiya (sertifikatsiya)
qilishning moslashuvchan, shaffof va xolisona mexanizmlarini joriy etish;
ish
beruvchi talablarining ta’lim dasturlari mazmuni bilan o‘zaro bog‘liqligini
kuchaytirish orqali ta’limning sifatini oshirish.
5.
Quyidagilar:
Kasbiy
malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha kengash tarkibi hamda
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar
hokimliklari huzuridagi Kasbiy malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha
hududiy kengashlarning namunaviy tarkibi 2 va 2a-ilovalarga muvofiq;
Kasbiy
malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha tarmoq kengashlari (keyingi
o‘rinlarda — tarmoq kengashlari), shuningdek, ularning faoliyatini tashkil
etish uchun mas’ul vazirlik, idora, ta’lim va ilmiy muassasalar ro‘yxati 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligiga tegishli vazirlik va idoralarning
takliflariga binoan va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi
bilan kelishilgan holda tarmoq kengashlari ro‘yxatiga o‘zgartirishlar kiritish
huquqi berilsin.
6.
Tarmoq kengashlariga quyidagi vazifalarni amalga oshirish yuklansin:
mehnat
bozori monitoringi asosida tarmoqlarning malaka va bilimlarga ehtiyojlari va
tendensiyalarini aniqlash;
tarmoq
malaka doiralarini ishlab chiqish, joriy etish va takomillashtirish;
kasbiy
standartlarni ishlab chiqish va joriy etish bo‘yicha faoliyatni
muvofiqlashtirish;
norasmiy
va informal o‘qitishning natijalarini tan olish, validatsiya va akkreditatsiya
(sertifikatsiya) qilish tizimini shakllantirish, shu jumladan malakalarni
baholash markazlari faoliyatini tashkil qilish;
yoshlarni
kasbga yo‘naltirish, professiogramma va axborot materiallarini ishlab chiqish
bo‘yicha ishlarni tashkil etish;
tarmoq
malakalar doiralari va kasbiy standartlardan kelib chiqqan holda
Klassifikatorni takomillashtirish hamda mehnatga haq to‘lashga oid me’yorlarni
aniqlash bo‘yicha takliflarni tayyorlash.
Belgilansinki:
mas’ul
vazirlik va idoralarda ularning umumiy shtat birliklari soni doirasida mehnatga
haq to‘lash sharoiti bo‘yicha mustaqil bo‘lim boshlig‘iga tenglashtirilgan
tarmoq kengashi kotibi lavozimi kiritiladi;
tarmoq
kengashlarining doimiy ishchi organi sohaga oid ilmiy-tadqiqot va ta’lim
tashkilotlari, yirik tarmoq korxonalari, xodimlar bilan ishlash bo‘yicha
tuzilmalar bo‘lishi mumkin;
ishchi
organ tarmoq kengashi bilan kelishilgan holda ishlab chiqilayotgan kasbiy
standartlar va boshqa hujjatlarning xususiyatlarini inobatga olib, ishchi
ekspertlar guruhlarini tashkil etishga haqli;
ishchi
ekspertlar guruhlarining ishlariga jalb etiladigan xodim va ekspertlarga tarmoq
kengashlarining faoliyatini tashkil etish uchun mas’ul bo‘lgan vazirlik va
idoralarning mablag‘lari hisobidan mukofot puli to‘lanishi mumkin.
7.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov):
har
chorakda tarmoq va hududiy kengashlar bilan birgalikda malakalarni baholash
tizimini joriy etish bo‘yicha faoliyat natijalarini muhokama qilib, O‘zbekiston
Respublikasi Prezidenti va Vazirlar Mahkamasiga hisobot taqdim etib borsin;
bir
oy muddatda 2021-2022-yillarda xizmatchilar lavozimlari va ishchi kasblarining
tarmoq tarif-malaka ma’lumotnomalarini tarmoq kengashlari tomonidan qayta
ko‘rib chiqish reja-jadvalini ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligiga quyidagi huquqlar berilsin:
malaka
tizimi ishtirokchilarining takliflari va ilg‘or xorijiy tajribalarni hisobga
olgan holda, kasbiy standartning maketiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar
kiritish;
malaka
tizimining ishtirokchilari sifatida o‘ziga yuklatilgan vazifalar buzilishiga
yo‘l qo‘yayotgan vazirlik va idoralar mansabdor shaxslarining javobgarligi
masalasini ko‘rib chiqish bo‘yicha takliflar taqdim etish;
talabgorlarda
malaka darajalariga erishish sxemasida nazarda tutilmagan ta’lim bo‘lgan
taqdirda ularning malakalar darajasini belgilash.
8.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi huzuridagi Respublika bandlik va
mehnat muhofazasi ilmiy markazi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi
huzuridagi Mehnat bozori tadqiqotlari instituti (keyingi o‘rinlarda — Mehnat
instituti) etib qayta tashkil etilsin va unga Kengashning ishchi organi
vazifasi yuklansin.
Mehnat
institutining asosiy vazifalari etib bandlikka ko‘maklashish, mehnat
munosabatlarini rivojlantirish, mehnat bozori, mehnat muhofazasi, Malaka tizimi
va kasbiy standartlarni takomillashtirish hamda mehnat migratsiyasi kabi
yo‘nalishlar bo‘yicha ilmiy-amaliy tadqiqotlar va ishlanmalarni amalga oshirish
belgilansin.
9.
Mehnat instituti tuzilmasida quyidagilar uchun mas’ul bo‘lgan Mehnatni
me’yorlash markazi tashkil etilsin:
mehnat
bo‘yicha me’yorlar va normativlarni ishlab chiqish sohasida amaliy loyihalarni,
shu jumladan tarmoq korxonalari buyurtmalari asosida amalga oshirish;
tashkilotlarning
tashkiliy tuzilmasi va xodimlar sonini rejalashtirish hamda maqbullashtirish
bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish;
mehnat
faoliyatini tartibga soluvchi texnik reglamentlarni takomillashtirish;
kasblarning
malakaviy tavsiflarini ishlab chiqish.
10.
Belgilab qo‘yilsinki:
a)
Mehnat instituti:
tarmoq
kengashlarining, shu jumladan kasbiy standartlarni ishlab chiqish va amaliyotga
tatbiq etish borasidagi faoliyatini uslubiy, tashkiliy va axborot jihatidan
ta’minlaydi;
malakalar
tizimining registri va boshqa axborot resurslarini shakllantirish, yuritish va
rivojlantirishni tashkil etadi;
yuklatilgan
vazifalarni bajarish uchun vazirlik va idoralar, ta’lim tashkilotlari, ilmiy va
boshqa muassasalar, davlat korxonalari mutaxassislarini jalb etishga haqli;
b)
Mehnat institutining direktori Vazirlar Mahkamasining qarori bilan, uning
o‘rinbosarlari esa Vazirlar Mahkamasi bilan kelishilgan holda bandlik va mehnat
munosabatlari vazirining buyrug‘i bilan lavozimga tayinlanadi;
v)
Mehnatni me’yorlash markazining rahbari bir vaqtning o‘zida Mehnat instituti
direktorining o‘rinbosari hisoblanadi;
g)
Mehnat instituti, shu jumladan Mehnatni me’yorlash markazi faoliyatini
moliyalashtirish manbalari Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasining
mablag‘lari, xo‘jalik hisobidagi faoliyatdan daromadlar, xalqaro, xorijiy va
mahalliy tashkilotlarning grant mablag‘lari hamda qonun hujjatlari bilan
taqiqlanmagan boshqa manbalar hisoblanadi.
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligiga Mehnat institutida ishlash uchun xorijiy
mutaxassislarni, shu jumladan chet eldagi vatandoshlarni shartnoma asosida jalb
qilish hamda Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi hisobidan ularning
mehnatiga haq to‘lashga ruxsat berilsin.
11.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) Axborot
texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh.M.
Sadikov) va tarmoq kengashlari bilan birgalikda 2021-yil 1-aprelgacha quyidagi
imkoniyatlarni ta’minlovchi “profstandart.uz” kasbiy standartlarning yagona
ochiq portalini ishlab chiqsin va ishga tushirsin:
kasbiy
standartlarning registri va ular matnlarining amaldagi tahrirlari bilan erkin
tanishish;
ish
beruvchilar va mutaxassislar tomonidan kasbiy standartlarga o‘zgartirish va
qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha tashabbus ko‘rsatish;
“ochiq
maydoncha” tamoyili asosida va real vaqt rejimida yangi kasb standartlarini
ishlab chiqish va amaldagilarini takomillashtirish, malakalarni baholash
tizimining samaradorligini oshirish borasidagi dolzarb masalalarni muhokama
qilishni manfaatdor vazirlik va idoralar vakillarini jalb qilgan holda tashkil
etish.
Belgilansinki,
“profstandart.uz” portalini yaratish va uning faoliyatini ta’minlash bilan
bog‘liq ishlarni moliyalashtirish Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi
mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi.
12.
Ta’lim va ishlab chiqarish amaliyotining tizimli o‘zaro bog‘liqligini
ta’minlash maqsadida shunday tartib o‘rnatilsinki, unga muvofiq:
a)
2021/2022 o‘quv yilidan boshlab:
oliy
ta’lim muassasalarida amaliyotga yo‘naltirilgan ta’lim dasturlarini joriy etish
maqsadida ushbu muassasalarning qarorlari asosida dual ta’lim tizimi joriy
etilishi mumkin;
dual
ta’lim tizimi asosida ishlab chiqarish amaliyotini o‘tayotgan o‘quvchilarga ish
beruvchi bilan tuzilgan muddatli mehnat shartnomasiga muvofiq ish haqi
to‘lanishi mumkin;
b)
2021-yil 1-apreldan boshlab:
yangi
kasbiy standart qabul qilinganda yoki amaldagilariga o‘zgartirish va
qo‘shimchalar kiritilganda, tasarrufida ta’lim muassasalari bo‘lgan vazirlik va
idoralar navbatdagi o‘quv yili boshlanishidan oldin ta’lim tashkilotlarining
tegishli ta’lim dasturlarini qayta ko‘rib chiqish, shuningdek,
professor-o‘qituvchilarining malakasini oshirishni tashkil etadi;
oliy
va professional ta’limning ta’lim dasturlari WorldSkills standartlari, kasbiy
standartlar va ro‘yxati Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi hamda Vazirlar
Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasining
qo‘shma qarori bilan tasdiqlanadigan, xalqaro miqyosda tan olingan tashkilotlar
reytingida oliy ta’lim muassasalari o‘rtasida birinchi 1 000 o‘rinni egallovchi
oliy ta’lim muassasalari ta’lim dasturlari hisobga olingan holda ishlab
chiqiladi;
ta’lim
dasturlarini qayta ko‘rib chiqish bo‘yicha loyihalar “profstandart.uz”
portalida, shuningdek ta’lim tashkilotlari hamda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim
vazirligining rasmiy saytlarida yigirma kundan kam bo‘lmagan muddatga
jamoatchilik va ekspertlar, shu jumladan ish beruvchilar, vazirlik va idoralar,
uyushmalar va mahalliy ijro hokimiyati organlari vakillari orasida muhokama
uchun joylashtiriladi.
13.
2021-yilga mo‘ljallangan kasbiy faoliyatning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha
kasbiy standartlarni ishlab chiqish reja-grafigi (keyingi o‘rinlarda —
Reja-grafik) 4-ilovaga muvofiq
tasdiqlansin.
Belgilansinki:
har
yili 1-noyabrga qadar tarmoq kengashlari, hududiy kengashlar, Savdo-sanoat
palatasi, O‘zbekiston kasaba uyushmalari Federatsiyasi kengashi, ta’lim
tashkilotlari, ilmiy va boshqa muassasalar Mehnat institutiga kelgusi yil uchun
Reja-grafik bo‘yicha takliflarni taqdim etadi;
har
yili 1-dekabrga qadar Mehnat instituti joriy va o‘tgan yillardagi Reja-grafikni
amalga oshirish natijalarini hamda tarmoq kengashlari, hududiy kengashlar,
ta’lim tashkilotlari, ilmiy va boshqa muassasalarning takliflarini har
tomonlama o‘rganish asosida kelgusi yil uchun Reja-grafik loyihasini ishlab
chiqadi va Kengashga taqdim etadi;
har
yili 10-dekabrga qadar Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi Kengash
tomonidan ma’qullangan kelgusi yil uchun Reja-grafik loyihasini Vazirlar
Mahkamasiga tasdiqlash uchun kiritadi.
14.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim
vazirligi, Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligining
2021-yil 1-apreldan boshlab kasbiy standartlarni ishlab chiqish va tasdiqlashga
quyidagi talablarni belgilash to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin:
kasbiy
standartlarning ishlab chiqilishi tarmoq kengashlari tomonidan tegishli yil
uchun Reja-grafik asosida yoki o‘z tashabbusi bilan tarmoqlar mutaxassislarini
jalb qilgan holda tashkil etiladi;
kasbiy
standart loyihasi jamoatchilik va ekspertlar muhokamasi uchun yigirma kundan
kam bo‘lmagan muddatga “profstandart.uz” portaliga joylashtiriladi;
jamoatchilik
va ekspertlar muhokamasidan o‘tgan kasbiy standart loyihasi tarmoq kengashi
tomonidan ekspertizadan o‘tkazish uchun Mehnat institutiga taqdim etiladi.
Bunda, taqdim etilgan kasbiy standart loyihasiga nisbatan salbiy xulosa
berilgan taqdirda, uni qayta ishlash tarmoq kengashi tomonidan Mehnat instituti
negizida tashkil etiladi;
ekspertizadan
o‘tgan kasbiy standart loyihasi besh kun ichida tarmoq kengashi tomonidan
tasdiqlanadi va shu kunning o‘zida Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligiga
ro‘yxatdan o‘tkazish hamda kasbiy standartlar registriga kiritish uchun taqdim
etiladi.
Bandlik
va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) bir oy muddatda Kasbiy malaka
va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha tarmoq kengashlari to‘g‘risidagi
namunaviy nizomni tasdiqlash haqidagi Hukumat qarori loyihasini Vazirlar
Mahkamasiga kiritsin.
15.
2021-yilga mo‘ljallangan iqtisodiyotning ustuvor tarmoqlaridagi yirik
korxonalar huzurida malakalarni baholash markazlarini tashkil etish dasturi 5-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Malakalarni
baholashning shaffof, xolisona va samarali tartibotlarini ta’minlash maqsadida
shunday tartib o‘rnatilsinki, unga muvofiq:
malakalarni
baholash Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi tomonidan belgilanadigan
baholash vositalari, shu jumladan onlayn testni o‘tkazishga mo‘ljallangan
dastur ta’minotidan foydalangan holda amalga oshiriladi;
malakalarni
baholash jarayoni Internet tarmog‘ida efirga uzatilib, elektron jismda
videoyozuv orqali qayd etiladi;
baholash
vositalari Mehnat instituti yoki tarmoq kengashlarida ekspertizadan
o‘tkazilishi shart.
Mazkur
qarorga 5-ilovada belgilangan
mas’ul vazirlik, idora va tashkilotlar hududiy kengashlar bilan birgalikda
quyidagilarni ta’minlasin:
2021-yil
davomida malakalarni baholash markazlarini tashkil etishga qaratilgan zarur
choralarni ko‘rish;
malakalarni
baholash markazlarini tegishli baholash vositalari va boshqa asbob-uskunalar
bilan jihozlash;
malakalarni
baholash markazlarini yuqori malakali mutaxassislar bilan to‘ldirish.
16.
Belgilab qo‘yilsinki, malakani baholash markazlari tomonidan beriladigan malaka
pasportlari malaka doirasi darajalariga muvofiq lavozimlarni egallash va mehnat
faoliyatini amalga oshirish huquqini beradi.
17.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) Davlat statistika
qo‘mitasi (B.A. Begalov) hamda boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan
birgalikda 2021-yildan boshlab ish bilan band bo‘lganlarning kasbiy va malaka
tuzilmasi ko‘rsatkichlarini aniqlash uslubiyatini ishlab chiqsin.
18.
Malakalar tizimini takomillashtirish va mehnat bozorini malakali kadrlar bilan
ta’minlash bo‘yicha “yo‘l xaritasi” 6-ilovaga muvofiq
tasdiqlansin.
19.
Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 4-oktabrdagi “Xizmatchilarning asosiy
lavozimlari va ishchilar kasblari klassifikatorini yanada takomillashtirish
to‘g‘risida”gi 795-son qarori 2021-yil
1-martdan boshlab o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
20.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent
shahar hokimlari ikki hafta muddatda hududiy kengashlarning tarkibini
tasdiqlasin hamda Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi bilan birgalikda
ularning samarali faoliyatini tashkil etish uchun barcha zarur choralarni
ko‘rsin.
21.
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov):
O‘zbekiston
kasaba uyushmalari Federatsiyasi (Q.M. Rafikov) bilan birgalikda xodimlarning
mehnat huquqlarini ishonchli himoya qilishni ta’minlab, ularning malaka
darajasini hisobga olgan holda ish haqi to‘lanilishi ustidan tizimli nazorat
o‘rnatsin;
manfaatdor
vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda qonun hujjatlariga
mazkur qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida
Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
22.
Mazkur qarorning ijrosini samarali tashkil etishga mas’ul va shaxsiy javobgar
etib O‘zbekiston Respublikasi bandlik va mehnat munosabatlari vaziri N.B.
Xusanov, oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri I.U. Madjidov hamda oliy va o‘rta
maxsus ta’lim vazirining kasb-hunar ta’limi bo‘yicha o‘rinbosari M.M. Xolmuxamedov
belgilansin.
Qaror
ijrosini har chorakda muhokama qilib borish, ijro uchun mas’ul idoralar
faoliyatini muvofiqlashtirish va nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh
vazirining o‘rinbosari J.A. Qo‘chqorov zimmasiga yuklansin.
Amalga
oshiriladigan chora-tadbirlar natijadorligi to‘g‘risida 2021-yil 1-aprel hamda
1-dekabrga qadar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga axborot berilsin.
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidenti Sh. MIRZIYOYEV
Toshkent
sh.,
2020-yil
31-dekabr,
PQ-4939-son
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
1-ILOVA
Malaka
darajalariga erishish
SXEMASI
Milliy malaka doirasi bo‘yicha malaka darajasi |
Talab etiladigan ta’lim va kasbiy tayyorgarlik darajasi* |
1 |
ish joyida o‘qitish (yo‘l-yo‘riqlar berish) yoki ishlab chiqarish yoki norasmiy o‘qitish bo‘yicha qisqa muddatli kurslar |
2 |
ta’lim tashkiloti negizida qisqa muddatli kurslar yoki ishlab chiqarish kurslarida yoki “usta-shogird” uslubi orqali o‘qitish yoki kasbiy tajriba |
3 |
boshlang‘ich professional ta’lim ** yoki o‘rta maxsus ta’lim yoki qisqa va o‘rta muddatli sertifikatlangan kasbga o‘qitish kurslari yoki kasbiy tajriba |
4 |
boshlang‘ich professional ta’lim va kasbiy tajriba yoki o‘rta professional ta’lim** yoki ta’lim muassasalari negizida kasbga o‘qitish dasturlari bo‘yicha uzoq muddatli kasbga o‘qitish kurslari yoki davomiyligi 1 yildan kam bo‘lmagan validatsiyadan o‘tgan kasbga o‘qitish bo‘yicha ta’lim dasturlari |
5 |
o‘rta professional ta’lim va kasbiy tajriba yoki o‘rta maxsus professional ta’lim |
6 |
bakalavriat yoki ayrim hollarda — o‘rta maxsus professional ta’lim va kasbiy tajriba |
7 |
magistratura, internatura, ordinatura (o‘zlashtirilgan bakalavriat dasturi asosida) yoki bakalavriat va kasbiy tajriba bilan birgalikda ish beruvchilar tomonidan tan olingan dasturlar bo‘yicha qo‘shimcha professional ta’lim (mutaxassislik) yoki yuqori darajadagi qo‘shimcha ta’lim (biznes boshqaruvi, ommaviy boshqaruv va boshqa xalqaro tan olingan oliy ta’limdan keyingi ta’lim) |
8 |
magistratura, ilmiy unvon olishga yo‘naltirilgan oliy ta’limdan keyingi ta’lim to‘g‘risida diplom (sertifikat), kasbiy tajriba yoki fan nomzodi yoki falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasi yoki unga tenglashtirilgan va undan yuqori bo‘lgan xorijiy davlatlar ilmiy darajalari yoki fan doktori (DSc) ilmiy darajasi yoki kasbiy tajriba bilan birgalikda yuqori darajadagi qo‘shimcha ta’lim (biznes boshqaruvi, ommaviy boshqaruv va boshqa xalqaro tan olingan oliy ta’limdan keyingi ta’lim) |
* xodimda malakalarni baholash markazi tomonidan tasdiqlangan
katta kasbiy tajriba bo‘lgan taqdirda, istisno tariqasida, uni ta’lim va kasbiy
tayyorgarlik bo‘yicha talab etiladigan tegishli darajadan yuqoriroq bo‘lgan
lavozimlar (kasblar)ga ishga olishga yo‘l qo‘yiladi.
** 2005-yilga qadar texnikumlarda olingan ta’lim, shuningdek
kasb-hunar kollejlari, o‘rta hunar-texnika bilim yurtlari va hunar-texnika
bilim yurtlarida olingan ta’lim o‘rta kasbiy ta’limga, texnika bilim yurtlarida
olingan ta’lim esa — boshlang‘ich professional ta’limga tenglashtiriladi.
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
2-ILOVA
Kasbiy malaka va
bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha kengash
TARKIBI
1. |
N.B. Xusanov |
— |
bandlik va mehnat munosabatlari vaziri, Kengash raisi |
2. |
I.U. Madjidov |
— |
oliy va o‘rta maxsus ta’lim vaziri, Kengash raisi o‘rinbosari |
3. |
U.N. Tashkenbayev |
— |
Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi direktori |
4. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi direktori |
5. |
A.Sh. Bekmuradov |
— |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat boshqaruvi akademiyasi rektori |
6. |
B.S. Yuldashev |
— |
Fanlar akademiyasi Prezidenti |
7. |
K.M. Rafikov |
— |
Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi raisi |
8. |
M.B. Nurmuratov |
— |
Markaziy bank boshqaruvi raisi |
9. |
T.A. Ishmetov |
— |
moliya vaziri |
10. |
R.K. Davletov |
— |
adliya vaziri |
11. |
A.M. Xadjibayev |
— |
sog‘liqni saqlash vaziri |
12. |
Sh.X. Shermatov |
— |
xalq ta’limi vaziri |
13. |
Sh.M. Sadikov |
— |
axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vaziri |
14. |
B.I. Zakirov |
— |
qurilish vaziri |
15. |
J.A. Xodjayev |
— |
qishloq xo‘jaligi vaziri |
16. |
Sh.R. Xamrayev |
— |
suv xo‘jaligi vaziri |
17. |
A.S. Sultanov |
— |
energetika vaziri |
18. |
M.X. Saliyev |
— |
uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vaziri |
19. |
O.A. Nazarbekov |
— |
madaniyat vaziri |
20. |
I.Y. Abduraxmanov |
— |
innovatsion rivojlanish vaziri |
21. |
D.X. Nabiyev |
— |
jismoniy tarbiya va sport vaziri |
22. |
I.R. Maxkamov |
— |
transport vaziri v.b. |
23. |
Sh.D. Kudbiyev |
— |
Davlat soliq qo‘mitasi raisi |
24. |
N.J. Bakirov |
— |
O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi raisi |
25. |
A.I. Maksudov |
— |
Davlat ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish qo‘mitasi raisi |
26. |
B.F. Islamov |
— |
Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi raisi |
27. |
B.T. Norkobilov |
— |
Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qo‘mitasi raisi |
28. |
A.I. Ikramov |
— |
Savdo-sanoat palatasi raisi |
29. |
I.I. Norqulov |
— |
iqtisodiy rivojlanish va kambag‘allikni qisqartirish vazirining birinchi o‘rinbosari |
30. |
D.N. Sattarov |
— |
“O‘zstandart” agentligining bosh direktori |
31. |
A.X. Kuldashev |
— |
favqulodda vaziyatlar vazirining birinchi o‘rinbosari |
32. |
A.K. Akkulov |
— |
Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari |
33. |
M.M. Xolmuxamedov |
— |
oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirining kasb-hunar ta’limi bo‘yicha o‘rinbosari |
34. |
I.U. Xaydarov |
— |
“O‘zto‘qimachiliksanoat” uyushmasi raisi |
35. |
M.M. Yunusov |
— |
“O‘zeltexsanoat” uyushmasi raisi |
36. |
F.A. Boboyev |
— |
“O‘zcharmsanoat” uyushmasi raisi |
37. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
“O‘zsanoatqurilishmateriallari” uyushmasi raisi |
38. |
Sh.B. Umurzakov |
— |
“O‘zavtosanoat” AJ boshqaruvi raisi |
39. |
M.R. Abdullayev |
— |
“O‘zbekneftgaz” AJ boshqaruvi raisi |
40. |
J.T. Mirzamahmudov |
— |
“O‘zkimyosanoat” AJ boshqaruvi raisi |
41. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Mehnat bozori tadqiqotlari instituti direktori, Kengash kotibi |
Izoh: Kengash a’zolari boshqa ishga o‘tgan taqdirda, uning
tarkibiga ushbu lavozimlarga yangi tayinlangan yoki zimmasiga tegishli
funksiyalarni bajarish yuklangan shaxslar kiritiladi.
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
2a-ILOVA
Qoraqalpog‘iston
Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari
huzuridagi Kasbiy malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha hududiy
kengashlarning
NAMUNAVIY TARKIBI
1. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, hududiy kengash raisi |
2. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari, hududiy kengash raisi o‘rinbosari |
3. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Oliy va o‘rta ma�sus ta’lim vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari, hududiy kengash raisi o‘rinbosari |
4. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasining hududiy tuzilmasi rahbari |
5. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Davlat xizmatini rivojlantirish agentligining hududiy tuzilmasi rahbari |
6. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
O‘zbekiston Kasaba uyushmalari Federatsiyasi hududiy tuzilmasi rahbari |
7. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Markaziy bankning hududiy tuzilmasi rahbari |
8. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Moliya vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
9. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Iqtisodiy rivojlanish va kambag‘allikni qisqartirish vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
10. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Adliya vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
11. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Sog‘liqni saqlash vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
12. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Xalq ta’limi vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
13. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
14. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Qurilish vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
15. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Qishloq xo‘jaligi vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
16. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Suv xo‘jaligi vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
17. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
18. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Madaniyat vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
19. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Jismoniy tarbiya va sport vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
20. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Transport vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
21. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Favqulodda vaziyatlar vazirligining hududiy tuzilmasi rahbari |
22. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Davlat soliq qo‘mitasining hududiy tuzilmasi rahbari |
23. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasining hududiy tuzilmasi rahbari |
24. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Davlat ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish qo‘mitasining hududiy tuzilmasi rahbari |
25. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Veterinariya va �orvachilikni rivojlantirish davlat qo‘mitasining hududiy tuzilmasi rahbari |
26. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasining hududiy tuzilmasi rahbari |
27. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
“O‘zstandart” agentligining hududiy tuzilmasi rahbari |
28. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Savdo-sanoat palatasining hududiy tuzilmasi rahbari |
29. |
Lavozimi bo‘yicha |
— |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining hududiy tuzilmasi mas’ul xodimi, hududiy kengash kotibi |
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
3-ILOVA
Kasbiy malaka va
bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha tarmoq kengashlari, shuningdek, ularning
faoliyatini tashkil etish uchun mas’ul vazirlik, idora, ta’lim va ilmiy
muassasalar
RO‘YXATI
Oldingi tahrirga qarang.
Tarmoq kengashlari nomlanishi |
Qamrab olish doirasi |
Mas’ul vazirlik va idoralar |
Biriktirilgan oliy ta’lim muassasalari |
Biriktirilgan professional ta’lim muassasalari |
Biriktirilgan ilmiy muassasalar |
|
1. |
Kadrlar bilan ishlash, mehnat xavfsizligi, kasbiy faoliyatning yordamchi tarmoqlararo turlari sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Mehnat munosabatlari va mehnat resurslarini rivojlantirish |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi |
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti |
Toshkent xodimlarni boshqarish va mehnatni muhofaza qilish kolleji |
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti huzuridagi “O‘zbekiston iqtisodiyotini rivojlantirishning ilmiy asoslari va muammolari” ilmiy tadqiqot markazi |
2. |
Sog‘liqni saqlash va farmatsevtika sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Sog‘liqni saqlash, farmatsevtika va ijtimoiy xizmatlar |
Sog‘liqni saqlash vazirligi |
Toshkent tibbiyot akademiyasi |
1-respublika Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi texnikumi, Chilonzor Abu Ali ibn Sino nomidagi Jamoat salomatligi texnikumi |
O‘zbekiston kimyo-farmatsevtika ilmiy tadqiqot instituti |
3. |
Geologiya va kon sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Geologiya va kon sanoati sohasi (neft va gaz sohasidan tashqari) |
Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi |
Geologiya fanlari universiteti |
Olmaliq kon-metallurgiya kolleji, Zarafshon sanoat texnikumi |
Fanlar akademiyasi Navoiy bo‘limi |
4. |
Kimyo sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Kimyo sanoati |
“O‘zkimyosanoat” AJ |
Toshkent kimyo-texnologiya instituti |
Angren texnologiya texnikumi |
Fanlar akademiyasi Umumiy va noorganik kimyo instituti |
5. |
Ta’lim sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Maktabgacha ta’lim, umumiy o‘rta va o‘rta maxsus ta’lim, oliy ta’lim |
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
Toshkent davlat pedagogika universiteti |
Toshkent pedagogika kolleji |
Fanlar akademiyasi O‘zbek tili, adabiyoti va folklori instituti, T.N. Qori Niyoziy nomidagi O‘zbekiston Pedagogika fanlari ilmiy tadqiqot instituti |
6. |
Iqtisodiy faoliyat sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Iqtisodiy faoliyat |
Iqtisodiy rivojlanish va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi |
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti |
Namangan tadbirkorlikni tashkil etish texnikumi |
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti huzuridagi “O‘zbekiston iqtisodiyotini rivojlantirishning ilmiy asoslari va muammolari” ilmiy tadqiqot markazi |
7. |
Energetika sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Elektr energiyani ishlab chiqarish, uzatish va taqsimlash, neft va gazni qazib olish, qayta ishlash va yetkazib berish |
Energetika vazirligi |
Toshkent davlat texnika universiteti, Jizzax politexnika instituti, Farg‘ona politexnika instituti, Buxoro muhandislik-texnologiya instituti |
Qibray energetika kolleji, Shirin energetika kolleji |
Fanlar akademiyasining “Fizika-quyosh” IIChB materialshunoslik instituti |
8. |
Soliqqa tortish sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Soliqqa tortish |
Davlat soliq qo‘mitasi |
Fiskal institut, Toshkent moliya instituti |
Toshkent soliq texnikumi, Buxoro soliq texnikumi |
Prognozlashtirish va makroiqtisodiy tadqiqotlar instituti |
9. |
Transport sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Avtomobil, temir yo‘l, havo va boshqa transport turlari |
Transport vazirligi |
Toshkent davlat transport universiteti |
Toshkent temir yo‘l texnikumi |
Avtomobil yo‘llari ilmiy-tadqiqot instituti |
10. |
Adliya sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Adliya organlari va muassasalari faoliyati |
Adliya vazirligi |
Toshkent davlat yuridik universiteti |
Toshkent shahri yuridik texnikumi |
Fanlar akademiyasi Davlat va huquq instituti |
11. |
Qurilish sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Qurilish |
Qurilish vazirligi |
Toshkent arxitektura-qurilish instituti |
Toshkent qurilish kolleji, Samarqand qurilish kolleji |
Standartlashtirish, sertifikatlashtirish va texnik jihatdan tartibga solish ilmiy-tadqiqot instituti |
12. |
Qurilish materiallari sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Qurilish materiallari |
“O‘zsanoatqurilishmateriallari” uyushmasi |
Toshkent arxitektura-qurilish ins?ituti, Namangan muhandislik-qurilish instituti, Jizzax politexnika instituti |
Qarshi qurilish kolleji, Nurota kon-sanoat kolleji, Toshkent qurilish kolleji |
Standartlashtirish, sertifikatlashtirish va texnik jihatdan tartibga solish ilmiy-tadqiqot instituti |
13. |
Madaniyat sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
San’at, ko‘ngil ochar va dam olish |
Madaniyat vazirligi |
O‘zbekiston san’at va madaniyat davlat instituti, O‘zbekiston davlat konservatoriyasi, O‘zbekiston xoreografiya davlat akademiyasi, Milliy rassomlik va dizayn instituti |
Respublika musiqa va san’at kolleji |
Fanlar akademiyasi San’atshunoslik instituti |
14. |
Jismoniy tarbiya va sport sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Jismoniy tarbiya va sport |
Jismoniy tarbiya va sport vazirligi |
O‘zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universiteti |
Uychi jismoniy tarbiya va sport texnikumi |
Fanlar akademiyasi immunologiya va inson genomikasi instituti |
15. |
Axborot texnologiyalari va aloqa sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Axborot texnologiyalari va aloqa |
Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi |
Toshkent axborot texnologiyalari universiteti |
Toshkent axborot texnologiyalari texnikumi, Samarqand axborot texnologiyalari texnikumi |
Toshkent axborot texnologiyalari universiteti huzuridagi axborot-kommunikatsiya texnologiyalari ilmiy-innovatsiya markazi |
16. |
Hayot xavfsizligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Hayot va sanoat xavfsizligi |
Favqulodda vaziyatlar vazirligi |
Toshkent davlat texnika universiteti, Toshkent kimyo-texnologiya instituti |
Toshkent gidrometeorologiya texnikumi |
Fanlar akademiyasi Mexanika va inshootlar seysmik mustahkamligi instituti |
17. |
Suv xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Irrigatsiya va melioratsiya |
Suv xo‘jaligi vazirligi |
Toshkent irrigatsiya va qishloq xo‘jaligini mexanizatsiyalash muhandislari instituti” milliy tadqiqot universiteti |
Mingbuloq suv xo‘jaligi va melioratsiya kolleji, Quva suv xo‘jaligi va melioratsiya kolleji |
Irrigatsiya va suv muammolari ilmiy-tadqiqot instituti |
18. |
Qishloq xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Qishloq xo‘jaligi |
Qishloq xo‘jaligi vazirligi |
Toshkent davlat agrar universiteti |
Bo‘ka agrotexnologiyalari texnikumi, Guliston agrotexnologiyalari texnikumi |
Paxta seleksiyasi, urug‘chiligi va yetishtirish agrotexnologiyalari ilmiy-tadqiqot instituti |
19. |
Veterinariya sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Veterinariya, zootexniya, chorvachilik, parrandachilik, baliqchilik |
Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qo‘mitasi |
Samarqand veterinariya tibbiyoti instituti |
Samarqand veterinariya texnikumi |
Veterinariya ilmiy-tadqiqot instituti |
20. |
O‘rmon xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
O‘rmon xo‘jaligi va yog‘och tayyorlash |
O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi |
Toshkent davlat agrar universiteti |
O‘rmon xo‘jaligi texnikumi |
O‘rmon xo‘jaligi ilmiy-tadqiqot instituti |
21. |
Ekologiya va chiqindilarni qayta ishlash sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish, chiqindilarni utilizatsiya qilish va qayta ishlash |
Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mi�asi |
O‘zbekiston milliy universiteti, Qoraqalpoq davlat universiteti |
Shahrixon agrotexnologiya texnikumi, Namangan sanoat texnikumi |
Atrof-muhit va tabiatni muhofaza qilish texnologiyalari ilmiy-tadqiqot instituti |
22. |
Turizm sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Turizm va mehmondo‘stlik |
Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi |
“Ipak yo‘li” xalqaro turizm universiteti |
Toshkent turizm va mehmonxona menejmenti texnikumi |
Prognozlashtirish va makroiqtisodiy tadqiqotlar instituti |
23. |
Standartlashtirish va sertifikatsiyalash sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Standartlashtirish, mahsulotlarni sertifikatsiyalash va metrologiya |
“O‘zstandart” agentligi |
Toshkent davlat texnika universiteti, Toshkent kimyo-texnologiya instituti, Toshkent to‘qimachilik va yengil sanoat instituti |
Oltiariq sanoat texnikumi |
Standartlashtirish, sertifikatlashtirish va texnik jihatdan tartibga solish ilmiy-tadqiqot instituti |
24. |
Uy-joy kommunal xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Uy-joy kommunal xo‘jaligi |
Uy-joy kommunal xo‘jaligi vazirligi |
Toshkent arxitektura-qurilish instituti, Namangan muhandislik-qurilish instituti, Jizzax politexnika instituti |
Bekobod kommunal xo‘jaligi kolleji, Qarshi kommunal xo‘jaligi kolleji |
Favqulodda vaziyatlar muammolari va yong‘in xavfsizligi ilmiy-tadqiqot instituti |
25. |
Moliya va sug‘urta faoliyati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Moliya va sug‘urta faoliyati |
Moliya vazirligi |
Toshkent moliya instituti |
Oltinko‘l iqtisodiy texnikumi |
Prognozlashtirish va makroiqtisodiy tadqiqotlar instituti |
26. |
Bank faoliyati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Bank va mikromoliyaviy faoliyat |
Markaziy bank |
Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti, Toshkent moliya instituti |
Marg‘ilon bank-moliya texnikumi |
Prognozlashtirish va makroiqtisodiy tadqiqotlar instituti |
27. |
Avtomobilsozlik sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Avtomobilsozlik, traktor va tirkamalarni ishlab chiqarish |
“O‘zavtosanoat” AJ |
Andijon mashinasozlik instituti, Toshkent davlat texnika universiteti |
Asaka avtomobil kolleji |
Fanlar akademiyasi Mexanika va inshootlar seysmik mustahkamligi instituti |
28. |
Elektrotexnika sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
Elektr jihozlari, maishiy elektrotexnika, kabel va sim mahsulotlarini ishlab chiqarish |
“O‘zeltexsanoat” uyushmasi |
Toshkent davlat texnika universiteti, Farg‘ona politexnika instituti, Andijon Mashinasozlik instituti |
Chilonzor tumani 1-kasb-hunar maktabi |
O‘zbekiston Milliy universiteti huzuridagi yarimo‘tkazgichlar fizikasi va mikroelektronika ilmiy-tadqiqot instituti |
29. |
To‘qimachilik, tikuvchilik va charm sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
To‘qimachilik, tikuvchilik va charm mahsulotlarini ishlab chiqarish |
“O‘zto‘qimachiliksanoat” va “O‘zcharmsanoat” uyushmalari |
Toshkent to‘qimachilik va yengil sanoat instituti |
Olmazor yengil sanoat kolleji, Jarqo‘rg‘on yengil sanoat kolleji |
O‘zbekiston tabiiy tolalar ilmiy-tadqiqot instituti |
(3-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 31-avgustdagi
PF-214-sonli Farmoni tahririda
— Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 31.08.2022-y., 06/22/214/0791-son)
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
4-ILOVA
2021-yilga
mo‘ljallangan kasbiy faoliyatning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha kasbiy
standartlarni ishlab chiqish
REJA-GRAFIGI
T/r |
Tarmoq kengashi nomlanishi |
Jami 2021-yilda* |
Jumladan choraklar bo‘yicha |
Kasbiy faoliyat turlari |
Ishlab chiqishni tashkil etish uchun mas’ul |
|||
1-chor. |
2-chor. |
3-chor. |
4-chor. |
|||||
1. |
Kadrlar bilan ishlash, mehnat xavfsizligi, kasbiy faoliyatning yordamchi tarmoqlararo turlari sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
28 |
10 |
5 |
5 |
8 |
Aholining bandligi sohasidagi xizmatlar, tashkilot xodimlarini boshqarish, ijtimoiy xizmatlar, tashkilot faoliyatini ma’muriy va xo‘jalik jihatidan faoliyatini qo‘llab-quvvatlash va ta’minlash, mehnat qonunchiligi sohasida maslahat berish va inspeksiya qilish. |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) |
2. |
Sog‘liqni saqlash va farmatsevtika sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
32 |
8 |
12 |
8 |
4 |
Shifokorlik amaliyoti va stomatologiya sohasidagi faoliyat, tibbiyot-profilaktika faoliyati, dori vositalari muomalasi sohasida farmatsevtika faoliyatini tashkil etish va yuritish, tibbiyot va farmakologiya sohasidagi axborot-texnologiyalari va ilmiy-tadqiqot faoliyati, yangi dori vositalarini ishlab chiqish va sanoat miqyosida ishlab chiqariladigan dori vositalarini takomillashtirish bo‘yicha amaliy tadqiqotlarni tashkiliy va me’yoriy qo‘llab-quvvatlash, funksional va klinik laboratoriya diagnostikasi sohasida tibbiy faoliyatni amalga oshirish. |
Sog‘li�ni saqlash vazirligi (A.M. Xodjibayev) |
3. |
Geologiya va kon sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
42 |
10 |
22 |
6 |
4 |
Kon ochish, ko‘mir va lignit (qo‘ng‘ir ko‘mir) qazib olish, kon sanoati sohasidagi xizmatlar, kon sanoati va yer osti qazilmalarining boshqa sohalarini texnik qo‘llab-quvvatlash. |
Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi (B.F. Islamov) |
4. |
Kimyo sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
27 |
10 |
10 |
5 |
2 |
Asosiy kimyoviy moddalar, o‘g‘itlar va azotli birikmalar, plastmassalar va sintetik kauchuklarni birlamchi shakllarda ishlab chiqarish, sanoat gazlarini, boshqa asosiy noorganik kimyoviy moddalar hamda pestitsidlarni va boshqa agrokimyoviy mahsulotlarni ishlab chiqarish, materiallarning xususiyatlarini tadqiq qilish bo‘yicha kimyoviy-fizikaviy tahlillarni o‘tkazish. |
“O‘zkimyosanoat” AJ (J.T. Mirzamaxmudov) |
5. |
Ta’lim sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
34 |
12 |
15 |
5 |
2 |
Ta’lim (maktabgacha, umumiy, o‘rta maxsus, professional va oliy ta’lim), texnik va professional o‘rta ta’lim, ta’lim sohasidagi yordamchi faoliyat. |
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov) |
6. |
Iqtisodiy faoliyat sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
16 |
4 |
4 |
4 |
4 |
Iqtisodiy faoliyatni samarali yuritishni tartibga solish va qo‘llab-quvvatlash. |
Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (A.J. Ortikov) |
7. |
Energetika sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
54 |
16 |
22 |
10 |
6 |
Gidro va issiqlik elektr inshootlari, atom elektr stansiyalari qurilishi va ulardan foydalanish, elektr energiyasi tijorat va texnik hisoblash tizimlarining texnik auditi, atom energetikasi, elektr stansiyalarining asosiy va yordamchi qurilmalari ish holatini ta’minlash, gidroelektr stansiyasining/ gidroakkumulatsiyalovchi elektr stansiyasining texnologik jarayonini avtomatlashgan boshqarish tizimlari uskunalarining ishlashini ta’minlash. Xom neft va tabiiy gazni qazib olish, neft va tabiiy gazni qazib olish sohasidagi texnik xizmatlar, koks va neftni qayta ishlash mahsulotlarini ishlab chiqarish. Neft va gazni qayta ishlovchi tashkilotlarning texnologik uskunalarini ta’mirlash va xizmat ko‘rsatish, neft, gaz, gaz kondensati va ularni qayta ishlash mahsulotlarini, reagentlar va boshqa mahsulotlarni qabul qilish, joylashtirish, saqlash, haydash, jo‘natish, neft va gaz quduqlarini burg‘ulash jarayonini texnologik nazorat qilish va boshqarish, elektr energiyasini texnik hisobga olish tizimining texnik auditi. |
Energetika vazirligi (A.S. Sultanov) |
8. |
Soliqqa tortish sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
32 |
8 |
12 |
6 |
6 |
Soliqlarni hisoblashning to‘g‘riligini, to‘laligini va o‘z vaqtida to‘lanishini ta’minlash. |
Davlat soliq qo‘mitasi (Sh.D. Kudbiyev) |
9. |
Transport sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq �engashi |
41 |
12 |
22 |
5 |
2 |
Avtomobil, temir yo‘l, aviatsiya va boshqa transport turlari ishini tashkil etish, temir yo‘l qurilish mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish va ta’mirlash. Yo‘l ishlari (qurilish va foydalanish) va temir yo‘l transportlari mexanizmlaridan foydalanish, aviatsiya texnikasiga xizmat ko‘rsatish jarayonlarini tashkil etish va iste’molchilarga xizmat ko‘rsatishni qo‘llab-quvvatlash va ularni boshqarish, uchish apparatlariga texnik xizmat ko‘rsatish, fuqarolarning va yuridik shaxslarning havo, temir yo‘l va avtomobil transportiga bo‘lgan ehtiyojlarini qondirish bo‘yicha ishlar. |
Transport vazirligi (I.R. Maxkamov) |
10. |
Adliya sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
16 |
6 |
6 |
2 |
2 |
Adliya sohasidagi faoliyat, huquqiy maslahat berish, tashkilotlar faoliyatini huquqiy ta’minlash (yuridik konsalting) va uning faoliyati qonunchilik talablariga muvofiqligini nazorat qilish, notarial faoliyat, fuqarolik holati dalolatnomalarini qayd etish va davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasidagi faoliyat. |
Adliya vazirligi (R.K. Davletov) |
11. |
Qurilish sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
35 |
7 |
16 |
10 |
2 |
Arxitektura, bino va inshootlar qurilishi, fuqarolik va muhandislik inshootlari. |
Qurilish vazirligi (B.I. Zakirov) |
12. |
Qurilish materiallari sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
30 |
10 |
5 |
10 |
5 |
Qurilish materiallarini ishlab chiqarish |
“O‘zsanoatqurilishmateriallari” uyushmasi (A.A. Baxodirov) |
13. |
Madaniyat sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
26 |
7 |
14 |
4 |
1 |
Barcha turdagi badiiy faoliyat (teatr, kino, sirk va boshqalar), barcha turdagi muzeylarda muzey buyumlarini saqlash va hisobga olish bo‘yicha faoliyat, kutubxonachilik ishi. |
Madaniyat vazirligi (O.A. Nazarbekov) |
14. |
Jismoniy tarbiya va sport sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
10 |
3 |
4 |
2 |
1 |
Jismoniy tarbiya va sport jamiyatlari va klublari, jismoniy tarbiya-sog‘lomlashtirish va sport tashkilotlari faoliyati. |
Jismoniy tarbiya va sport vazirligi (D.X. Nabiyev) |
15. |
Axborot texnologiyalari va aloqa sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
32 |
14 |
8 |
5 |
5 |
IT-texnologiyalarni va “elektron hukumat” dasturini ishlab chiqish va joriy qilish, axborot xavfsizligini ta’minlash, telekommunikatsiyalar rivojlanishi, IT sohasida ilmiy tadqiqotlar va innovatsiyalar. Pochta xizmatini ko‘rsatish. |
Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh.M. Sadikov) |
16. |
Hayot xavfsizligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
24 |
5 |
11 |
7 |
1 |
To‘plangan va qoldiq xavfni hisobga olgan holda xavflarning oldini olish va ulardan saqlanish, xavfning odamlar�a ta’siri oqibatlarini bartaraf etish, mumkin bo‘lgan va yuz bergan favqulodda vaziyatlar sharoitida tadbirlarni rejalashtirish va tashkil etish. |
Favqulodda vaziyatlar vazirligi (A.X. Kuldashev) |
17. |
Suv xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
40 |
10 |
16 |
11 |
3 |
Suv xo‘jaligi obyektlarini qurish, ta’mirlash va ularga xizmat ko‘rsatish jarayonida mexanizatsiyalashtirilgan ishlarni bajarish, qishloq xo‘jaligida irrigatsiya va melioratsiya. |
Suv xo‘jaligi vazirligi (Sh.R. Xamrayev) |
18. |
Qishloq xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
6 |
1 |
2 |
1 |
2 |
Qishloq xo‘jaligi faoliyatining barcha turlari (dehqonchilik, o‘simliklar himoyasi va karantini, agronomiya, meva-sabzavotchilik va uzumchilik, bog‘dorchilik, qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini saqlash va qayta ishlash texnologiyasi, agrologistika, marketing va boshqalar). |
Qishloq xo‘jaligi vazirligi (J.A. Xadjayev) |
19. |
Veterinariya sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
19 |
4 |
6 |
5 |
4 |
Veterinariya, zootexniya (chorvachilik, parrandachilik, baliqchilik). |
Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qo‘mitasi (B.T. Norkobilov) |
20. |
O‘rmon xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
36 |
18 |
10 |
6 |
2 |
O‘rmonlardan foydalanish, takror barpo etish, muhofaza qilish va saqlash sohasida boshqaruv, o‘rmon fondi hududidagi milliy parklar va qo‘riqxonalar faoliyatini yuritish, dorivor o‘simliklarni tayyorlash. |
O‘rmon xo‘jaligi davlat qo‘mitasi (N.J. Bakirov) |
21. |
Ekologiya va chiqindilarni qayta ishlash sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
22 |
7 |
11 |
1 |
3 |
Yerdan, yer osti qatlamlaridan, suvlardan, o‘rmonlardan, qo‘riqlanadigan tabiiy hududlardan, hayvonot va o‘simlik dunyosidan, atmosfera havosidan foydalanish va ularni muhofaza qilish, aholi yashash joylarini obodonlashtirish va ko‘kalamzorlashtirish. |
Ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish davlat qo‘mitasi (A.I. Maksudov) |
22. |
Turizm sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
24 |
8 |
11 |
3 |
2 |
Turistik faoliyatni tashkil etish (turistik agentlik va turoperatorlik faoliyati, marketing, voqea turizmi, agro- va ekoturizm, hordiq chiqarish, faol turizm), turizm logistikasi, mehmonxona majmuasi va boshqa joylashtirish joylarini boshqarish, ekskursiyalar tashkil etish, ishlab chiqish va o‘tkazish bo‘yicha faoliyat (mijozlarga (turistlarga) turistik xizmatlar to‘g‘risidagi axborot xizmati ko‘rsatish, muzeylarga, tarixiy va madaniyat yodgorliklariga, monumentlar tomoshasiga tashrif buyurish va boshqalar). |
Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi (A.K. Akkulov) |
23. |
Standartlashtirish va sertifikatsiyalash sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
16 |
6 |
5 |
4 |
1 |
Metrologiya, mahsulotni sertifikatlash va standartlashtirish, texnik tahlil, metrologik o‘lchashlar, mahsulot sifatini boshqarish. |
“O‘zstandart” agentligi (D.N. Sattarov) |
24. |
Uy-joy kommunal xo‘jaligi sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
24 |
6 |
12 |
3 |
3 |
Aholini issiqlik va suv bilan ta’minlash, uy-joy kommunal xo‘jaligida energiya resurslari iste’molini hisobga olish va tartibga solishni ta’minlash, suvni kyetkazish kommunal tizimlarida oqova suvlardan mexanik tozalash. |
Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M.X. Saliyev) |
25. |
Moliya va sug‘urta faoliyati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
18 |
10 |
5 |
2 |
1 |
Buxgalteriya hisobi va audit, moliyaviy va sug‘urta faoliyati, pensiya ishi, ko‘chmas mulk bilan operatsiyalar, buxgalteriya hisobi sohasidagi faoliyat, moliyaviy konsalting, faktoring. |
Moliya vazirligi (T.A. Ishmetov) |
26. |
Bank faoliyati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
8 |
4 |
2 |
1 |
1 |
Bank operatsiyalari va mikromoliyaviy faoliyat. |
Markaziy bank (M.B. Nurmuratov) |
27. |
Avtomobilsozlik sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
38 |
7 |
19 |
11 |
1 |
Avtomobilsozlik, traktor va tirkamalar ishlab chiqarish. |
“O‘zavtosanoat” AJ (Sh.B. Umurzakov) |
28. |
Elektrotexnika sanoati sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
30 |
10 |
5 |
5 |
10 |
Kuchlanish qurilmalarini, elektr maishiy texnikani, kabel-o‘tkazgich mahsulotlarini va boshqa elektrotexnika mahsulotlarini, detallar va ehtiyot qismlarini, sanoat qurilmalarini ishlab chiqarish. |
“O‘zeltexsanoat” uyushmasi (M.M. Yunusov) |
29. |
To‘qimachilik, tikuvchilik va charm sanoatlari sohasida kasbiy malaka va bilimlar bo‘yicha tarmoq kengashi |
38 |
7 |
25 |
4 |
2 |
To‘qimachilik mahsulotlarini ishlab chiqarish, to‘qimachilik va trikotaj ishlab chiqarishda yigiruv, to‘quv va o‘rash ishlarini bajarish, gilam to‘qish, to‘qimachilik va trikotaj ishlab chiqarishida bo‘yash ishlari. Teriga ishlov berish va charm buyumlarni ishlab chiqarish. |
“O‘zto‘qimachiliksanoat” uyushmasi (I.U. Xaydarov ) “O‘zcharmsanoat” uyushmasi (F.A. Boboyev ) |
JAMI: |
799 |
240 |
317 |
152 |
90 |
* muqaddam ishlab chiqilgan kasb standartlarini qayta ishlash
ham kiradi.
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
5-ILOVA
2021-yilga
mo‘ljallangan iqtisodiyotning ustuvor tarmoqlaridagi yirik korxonalar huzurida
malakalarni baholash markazlarini tashkil etish
dasturi
T/r |
Tarmoq nomlanishi |
Malakani baholash markazini tashkil etishga mas’ul bo‘lgan tashkilot |
Malakani baholash markazi tashkil etiladigan tashkilot |
1. |
Kadrlar xizmatlari |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi |
Malaka oshirish markazi |
2. |
Barcha tarmoqlar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi |
“Ishga marhamat” monomarkazlari |
3. |
Sog‘liqni saqlash |
Sog‘liqni saqlash vazirligi |
Tibbiyot oliy ta’lim muassasalari |
4. |
Qurilish |
Qurilish vazirligi |
Hududiy bo‘linmalar |
5. |
Kimyo va neft-kimyo sanoati |
“O‘zkimyosanoat” AJ |
Yirik sanoat korxonalari |
6. |
Metallurgiya |
Toshkent viloyati hokimligi |
“O‘zmetkombinat” AJ, “Olmaliq kon-metallurgiya kombinati” AJ |
7. |
Xomashyo qazib chiqarish va boyitish |
Toshkent va Navoiy viloyatlari hokimliklari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi |
“Olmaliq kon-metallurgiya kombinati” AJ, “Navoiy kon-metallurgiya kombinati” AJ, Qo‘ng‘irot soda zavodi |
8. |
Neft va gaz qazib chiqarish |
Energetika vazirligi |
“O‘zbekneftgaz” AJ |
9. |
Avtomobilsozlik, traktor va tirkamalar ishlab chiqarish |
“O‘zavtosanoat” AJ |
Yirik sanoat korxonalari |
10. |
Elektrotexnika sanoati |
“O‘zeltexsanoat” uyushmasi |
Yirik sanoat korxonalari |
11. |
Qurilish materiallari sanoati |
“O‘zqurilishsanoatmateriallari” uyushmasi |
Yirik sanoat korxonalari |
12. |
Yengil sanoat (to‘qimachilik, tikuv va charm ishlab chiqarishi) |
“O‘zto‘qimachiliksanoat” va “O‘zcharmsanoat” uyushmalari |
Yirik sanoat korxonalari |
13. |
Oziq-ovqat sanoati, un va omuxta yem ishlab chiqarish sanoati |
Qishloq xo‘jalik vazirligi |
Yirik sanoat korxonalari |
14. |
Transport (avtomobil va temir yo‘l) |
Transport vazirligi |
Yirik avtotransport korxonalari, “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ |
15. |
Aloqa va axborot texnologiyalari |
Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi |
Hududiy bo‘linmalar |
16. |
Qishloq xo‘jaligi |
Qishloq xo‘jalik vazirligi |
Hududiy bo‘linmalar |
17. |
Veterinariya |
Veterinariya va chorvachilikni rivojlantirish davlat qo‘mitasi |
Hududiy bo‘linmalar |
18. |
Suv xo‘jaligi |
Suv xo‘jaligi vazirligi |
Qashqadaryo, Sirdaryo, Buxoro va Samarqand viloyatlari suv xo‘jaligi boshqarmalari |
19. |
Turizm va mehmonxona xo‘jaligi |
Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi |
Hududiy bo‘linmalar |
20. |
Uy-joy kommunal xizmati |
Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi |
Hududiy bo‘linmalar |
21. |
Moliya va sug‘urta |
Moliya vazirligi |
Hududiy bo‘linmalar |
22. |
Ta’lim |
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Maktabgacha ta’lim vazirligi, Xalq ta’limi vazirligi |
Pedagogika oliy ta’lim muassasalari, Pedagogik innovatsiyalar instituti |
Izoh: Malakani baholash markazlarini tashkil etayotgan
tashkilotlar kadrlarga bo‘lgan ehtiyojdan kelib chiqib, malakani baholash
markazlarining ixtisoslanishini belgilaydi.
O‘zbekiston
Respublikasi Prezidentining 2020-yil 31-dekabrdagi PQ-4939-son qaroriga
6-ILOVA
Malakalar tizimini
takomillashtirish va mehnat bozorini malakali kadrlar bilan ta’minlash bo‘yicha
“YO‘L XARITASI”
T/r |
Tadbir nomlanishi |
Amalga oshirish mexanizmi |
Bajarish muddatlari |
Mas’ul ijrochilar |
I. Malaka tizimining mustahkam institutsional muhitini shakllantirish va tashkiliy asoslarini takomillashtirish |
||||
1. |
Malaka tizimini takomillashtirishga qaratilgan aniq chora-tadbirlarni va ularni bajarish uchun mas’ullarni belgilash maqsadida Kasbiy malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha kengashning (keyingi o‘rinlarda — Kengash) tashkiliy majlisini o‘tkazish. |
Tashkiliy choralar |
2021-yil yanvar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), vazirlik va idoralar rahbarlari — Kengash a’zolari |
2. |
Quyidagilarni ishlab chiqish va tasdiqlash: Kengash to‘g‘risida Nizom; Kengashning 2021-yil uchun ish rejasi. |
Kengash qarori |
2021-yil yanvar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), vazirlik va idoralar rahbarlari — Kengash a’zolari |
3. |
Malaka tizimini takomillashtirish bo‘yicha amalga oshirilgan ishlar, shu jumladan tarmoq kengashlari faoliyati natijalarini tizimli asosda muhokama qilish. |
Majlis hujjatlari |
har chorakda |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), vazirlik va idoralar rahbarlari — Kengash a’zolari |
4. |
Kelgusi yil uchun mo‘ljallangan kasbiy faoliyatning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha kasbiy standartlarni ishlab chiqish Reja-grafigiga takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. |
Takliflarni tayyorlash va kiritish |
Har yili 1-dekabrgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
5. |
Tarmoq kengashlarini shakllantirish, shu jumladan: tarmoq kengashlari tarkibini belgilash; tarmoq kengashlari to‘g‘risidagi nizomlarni tasdiqlash; mas’ul kotibni tayinlash; tarmoq kengashlari ishchi organlarini belgilash. |
Tashkiliy choralar |
2021-yil yanvar |
Tarmoq kengashlari faoliyatini tashkil etish uchun mas’ul vazirlik va idoralar rahbarlari |
6. |
Tarmoq kengashlari mas’ul kotiblarini tayyorlashni tashkil qilish va ularning malakalarini baholash. |
Seminar-treninglar |
2021-yil yanvar� — may |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari faoliyatini tashkil etish uchun mas’ul vazirliklar va idoralar rahbarlari |
7. |
Kasbiy malaka va bilimlarni rivojlantirish bo‘yicha tarmoq kengashlari haqida namunaviy nizomni tasdiqlash to‘g‘risidagi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. |
Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi |
2021-yil 1-fevralgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) |
8. |
Xalqaro Mehnat Tashkiloti bilan hamkorlikda ishlab chiqilgan O‘zbekistonning to‘la va unumli bandlikka erishish konsepsiyasi, davlat bandlik xizmatining funksional tahlili natijalari va malaka tizimini joriy qilish tajribasini inobatga olgan holda, 2030-yilgacha mo‘ljallangan aholi bandligi va mehnat munosabatlarini takomillashtirish strategiyasini ishlab chiqish. |
Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi |
2021-yil iyul |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
9. |
Munosib ishga joylashish va tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish uchun talab qilinadigan ko‘nikmalarga ega bo‘lgan fuqarolar, ayniqsa yoshlar va xotin-qizlar sonini oshirishni, shu asosda milliy ishchi kuchining raqobatbardoshligi va mehnat unumdorligini oshirishni nazarda tutuvchi 2030-yilgacha mo‘ljallangan inson kapitalini rivojlantirish konsepsiyasini ishlab chiqish. |
Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi |
2021-yil iyul |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), �anfaatdor vazirlik va idoralar |
10. |
Malaka tizimini strategik boshqarish mexanizmini shakllantirish, shu jumladan: malaka tizimi monitoringini amalga oshirish ko‘rsatkichlari tizimi va metodikasini ishlab chiqish; malaka tizimining holati va rivojlanishining monitoringini amalga oshirish; malaka tizimi ekspertlari reyestrini tuzish; kasbiy faoliyatning tarmoqlararo turlari bo‘yicha tarmoq kengashlarining o‘zaro hamkorligi tartibini ishlab chiqish; davlat idoralari va tashkilotlarining malaka tizimini hududiy mehnat va ta’lim bozorlari darajasida joriy qilish va takomillashtirish bo‘yicha faoliyatini baholashning ko‘rsatkich va indikatorlari ro‘yxatini shakllantirish. |
Tashkiliy-huquqiy tadbirlar |
2021-yil davomida |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
II. Kasb va ta’lim standartlarining m�vofiqligini ta’minlash tizimini shakllantirish, tarmoq malaka doiralari va malaka talablarini yangilab borish |
||||
11. |
Mehnat instituti faoliyatini tashkil qilish, shu jumladan Institut to‘g‘risida nizom va uning tuzilmasini tasdiqlash haqidagi Hukumat qarori loyihasini tayyorlash va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. |
Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi |
2021-yil 15-fevralgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
12. |
Mehnat instituti direktorining birinchi o‘rinbosari lavozimiga yetakchi xorijiy mutaxassislar, shu jumladan chet eldagi vatandoshlar orasida tanlov tashkil etish va o‘tkazish. |
Tashkiliy choralar |
2021-yil fevral |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Davlat xizmatini rivojlantirish agentligi (O.A. Xasanov) |
13. |
Internet tarmog‘ida kasbiy standartlarning “profstandart.uz” yagona ochiq portalini ishga tushirish. |
Tashkiliy choralar |
2021-yil 1-aprelgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh.M. Sadikov) |
14. |
Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universiteti huzurida talabalar tomonidan o‘zlari tanlagan kasbga qo‘yiladigan talablarga muvofiq bo‘lish va muvaffaqiyatli kasbiy o‘sish uchun zarur bo‘lgan malaka va bilimni egallash yo‘llari va usullari bilan tanishtirish maqsadida “Karyera” markazini tashkil etish. |
Tashkiliy-huquqiy tadbirlar |
2021-yil 1-martgacha |
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov), Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) |
15. |
Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universiteti huzurida “Karyera” markazining faoliyati natijalarini hisobga olgan holda “Karyera” markazlarini hududlarda tashkil etish to‘g‘risida takliflarni taqdim etish. |
Takliflarni tayyorlash |
2021-yil 1-iyulgacha |
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklari |
16. |
Mehnat bozorining malakali kadrlarga bo‘lgan ehtiyojini baholovchi tizimni shakllantirish, shu jumladan: mehnat bozorini monitoring qilishning va uning natijalarini baholashning tashkiliy va uslubiy asoslarini ishlab chiqish; tarmoq kengashlari tomonidan ish bilan bandlikning, mehnat bozorida talab va taklifning kasblar va malakalar kesimida sifat va miqdor o‘zgarishlarini baholashni amalga oshirish uchun yangilangan yagona vositalarini ishlab chiqish. |
Chora-tadbirlar dasturi |
2022-yil 1-yanvargacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
17. |
Kasbiy standartlarni va mustaqil malaka baholashning ma’lumotlar bazasini shakllantirish va bu boradagi eng yaxshi amaliyotlarni tarqatish. |
Ma’lumotlar bazasi |
2022-yil 1-yanvargacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
18. |
2021-yilgacha ishlab chiqilgan kasbiy standartlarni iqtisodiyotning o‘zaro bog‘liq tarmoqlarida keyinchalik foydalanish imkoniyatlarini hisobga olgan holda validatsiya qilish. |
Kasbiy standartlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish |
2021-yil davomida |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
19. |
Osiyo taraqqiyot bankining “Kasbiy ko‘nikmalarni rivojlantirish” loyihasi va BMT Taraqqiyot Dasturi granti doirasida kasbiy standartlarni va tarmoq malaka doiralarini ishlab chiqishda ishtirok etuvchi mutaxassislarni o‘qitish dasturlarini va o‘quv modullarini ishlab chiqish. |
Mutaxassislarni tayyorlash dasturi, o‘qitish Reja-grafigi |
2021-2022-yillar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
III. Xizmatchilar lavozimlari va ishchilar kasblarini klassifikatsiyalash tizimini takomillashtirish |
||||
20. |
Xizmatchilarning asosiy lavozimlari va ishchi kasblari yangilangan klassifikatori loyihasini ishlab chiqish. |
Klassifikator loyihasi |
2021-yil 20-fevralgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), “O‘zstandart” agentligi (D.N. Sattarov) |
21. |
Xizmatchilarning asosiy lavozimlari va ishchi kasblari yangilangan klassifikatorini davlat standarti sifatida ro‘yxatdan o‘tkazish. |
Klassifikatorni davlat standarti sifatida ro‘yxatdan o‘tkazish |
2021-yil 1-martgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), “O‘zstandart” agentligi (D.N. Sattarov) |
22. |
Xizmatchilarning asosiy lavozimlari va ishchi kasblari klassifikatorini Internet tarmog‘iga joylashtirish va uning tahrirlarini yangilab borish. |
Tashkiliy choralar |
2021-yil 1-martgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) |
23. |
Xizmatchilarning asosiy lavozimlari va ishchi kasblari yangilangan klassifikatori asosida Oliy ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklari klassifikatoriga hamda Professional ta’limning tayyorlov yo‘nalishlari, kasblar va mutaxassisliklar klassifikatoriga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish. |
Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasi |
2021-yil 1-aprelgacha |
Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov), Xalq ta’limi vazirligi (Sh.X. Shermatov), Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov) |
IV. Mehnat bozori va kasb-hunarga tayyorlash tizimlari aloqadorligini mustahkamlash |
||||
24. |
Osiyo taraqqiyot bankining qarz mablag‘larini jalb qilgan holda “Zamonaviy iqtisodiyot uchun malakalarni rivojlantirish” loyihasini o‘z vaqtida va samarali amalga oshirish bo‘yicha choralar ko‘rish, shu jumladan loyihaning texnik-iqtisodiy asosini ishlab chiqish va tasdiqlashni ta’minlash. |
Vazirlar Mahkamasining qarori |
2021-yil 1-fevralgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Moliya vazirligi (T.A. Ishmetov) |
25. |
Yangi kasblarni aniqlash va mavjud kasblarga qo‘yiladigan talablarni zamonaviy (shu jumladan raqamli) texnologiyalarni joriy qilishni hisobga olgan holda yangilab borish. |
Tadbirlar dasturi |
2021-2022-yillar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
26. |
Yangi texnologiyalar, mahsulotlar va xizmatlarni hisobga olgan holda kasbiy standartlar, malakaviy talablar, baholash vositalari, ta’lim standartlari va talablarini tizimli yangilab borish mexanizmini shakllantirish. |
Tadbirlar dasturi |
2021-2022-yy. |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov ), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
27. |
Aholini malaka tizimi va uning resurslaridan foydalanish to‘g‘risida xabardor qilishning rivojlangan tizimini shakllantirish va bunda quyidagilarni nazarda tutish: malaka tizimining amal qilishi masalalari bo‘yicha maslahatlar berish; malaka tizimi vazifalari va resurslari to‘g‘risida jamiyatni tizimli xabardor qilishni tashkil etish. |
Media-reja |
2021-2022-yy. |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov ), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
28. |
Malakalarning xalqaro miqyosda tan olinishini va o‘zaro taqqoslanilishini, shu jumladan mehnat migratsiyasida talab yuqori bo‘lgan kasblar to‘g‘risida yagona ma’lumotlar bazasini yaratish yo‘li bilan ta’minlash. |
Ikki tomonlama kelishuvlar loyihalari |
2021-2022-yillar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
V. Mehnatni me’yorlashtirish tizimini yanada takomillashtirish |
||||
29. |
Mehnat instituti tarkibidagi Mehnatni me’yorlash markazining faoliyatini tashkil etish. |
Tashkiliy-huquqiy tadbirlar |
2021-yil mart |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
30. |
Mehnatni me’yorlash markazi to‘g‘risida nizom va uning tashkiliy tuzilmasini ishlab chiqish va tasdiqlash. |
Tashkiliy-huquqiy tadbirlar |
2021-yil mart |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
31. |
Bozor iqtisodiyoti talablariga javob beradigan, zamonaviy shakldagi O‘zbekistonda mehnatni me’yorlash konsepsiyasini ishlab chiqish va unda keng qamrovlilik, tizimlilik, samaradorlik va ilg‘orlik tamoyillari asosida mehnat me’yorlarini belgilashni nazarda tutish. |
Konsepsiya loyihasi |
2021-yil 1-iyulgacha |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
32. |
Muayyan ishlab chiqarish xususiyatlari va tarmoq jihatlarini inobatga olgan holda mehnatni me’yorlash sohasidagi uslubiy hujjatlarni, shu jumladan instrumental uslublarni ishlab chiqish. |
Uslubiy hujjatlar |
2021-yil iyul |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti |
33. |
Bandlikka ?o‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan ishlab chiqiladigan (umumtarmoq) mehnat normalari ro‘yxatini tuzish va ularni ishlab chiqishning Reja-grafigini tuzish. |
Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi |
2021-yil mart |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
34. |
Buyurtmachilar — tashkilotlar mablag‘lari hisobidan mehnat normalari ishlab chiqishga buyurtmalar portfelini shakllantirish. |
Buyurtmalar portfeli |
2021-2022-yy. |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari, vazirlik va idoralar |
VI. Malakalarni baholash tizimini rivojlantirish |
||||
35. |
Malakalarni baholash markazi to‘g‘risidagi namunaviy nizomni ishlab chiqish va tasdiqlash. |
Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi |
2021-yil fevral |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov), Savdo-sanoat palatasi (A.I. Ikramov) |
36. |
Malakalarni baholash markazlari tomonidan kasb imtihoni ko‘rinishida malakani mustaqil baholashni o‘tkazish qoidalarini ishlab chiqish va tasdiqlash. |
Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasi |
2021-yil fevral |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov) |
37. |
Tarmoq kengashlari tomonidan asosiy lavozimlar va kasblar bo‘yicha malaka darajasini belgilashda foydalaniladigan baholash vositalarini ishlab chiqish va tasdiqlash. |
Tarmoqlar kengashlari qarorlari |
2021-yil davomida |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
38. |
Yetakchi milliy va xorijiy oliy o‘quv yurtlarida, shuningdek, maslahat ko‘rinishidagi muntazam seminarlar, treninglar va mahorat darslari o‘tkazish yo‘li bilan malakani baholash bo‘yicha ekspertlar tayyorlashni tashkil etish. |
Reja-grafik loyihasi |
2021-2022-yillar |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Mehnat instituti, tarmoq kengashlari |
39. |
Yangi tizimning hududlarda samarali va o‘z vaqtida amalga oshirilishini ta’minlash maqsadida viloyat va tuman darajasidagi mas’ul ijrochilarning malakasini oshirish, hududlarda seminar-treninglar o‘tkazish. |
Reja-grafik loyihasi |
2021-yil davomida |
Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi (N.B. Xusanov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I.U. Madjidov), Adliya vazirligi (R.K. Davletov) |
(Qonun
hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.12.2020-y., 07/20/4939/1703-son;
Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 31.08.2022-y., 06/22/214/0791-son)